åttiosju

Julafton. Har varit det i nu en timme och 41 minuter.
Hela familjen + släkten sover, så jag är den enda vakna i huset. 

Vårat besök har liksom avlöst varandra. Söndag kom jag och Chrille hem och han har sovit här tills idag då han kring tolvtiden åkte hem, och strax därpå kom Widmarks. Missuppfatta mig nu inte! Jag älskar att ha både chrille och kusinfamiljen här, men fan vad jag vill vara ensam. Bara en liten pyttestund, som nu. Ack så skönt.


Att sova med Pappa går inte att jämföra med att sova med min loverboy, tyvärr. Eftersom att vi inte har hur många sängar som helst, men däremot hur mycket folk som helst här så fick någon lov att sova med pappa och jag drog då det kortaste strået. Fy fan säger jag då bara. Två pers i en 180's säng och det är allvarligt trångt. Klart, min pappa är väl ingen smäcker skönhet men att han sträcker ut alla armar och ben och trycker upp dom i ansiktet på en så att man bara vill bortbortbort ger inte heller intrycket av att han är en sådan. Snarkningarna står jag då inte heller ut med, riktigt jävligt.
Ljudet borrar in i mitt huvud och etsar sig fast på någon nerv där det bestämmer sig för att stanna i all evärdelig evighet. Inget effektivt sömnmedel direkt. Så nu sitter jag här framför datorn som den tönt jag är, skriver med Sara och Jenny på msn och smsar sönder tummarna på min sexy 3310a.

Inom några timmar så kommer jag att vakna (förhoppningsvis har jag lyckats somna innan också) av att pysen ligger och slickar på mig, för jag kommer nog att däcka i kökssoffan eller dylikt.
Sen blir det långpromenad runt träsket följt av stressfyllda timmar framför spegeln. Skorna jag ska ha i år är jag kär i, och klänningen likaså. Sjukt fierce.
Jag är superduperjättemegaabsolutSJUKTjättejätte spänd inför julklappsöppningen imorgon. Dels så vill jag veta vad jag har fått av alla, sen så vill jag veta om jag fått kameran (vilket jag tvivlar på) och så vill jag om inte annat veta vad alla tycker om sina presenter. Blir jämt så otroligt nervös dagen innan och börjar ifrågasätta varenda julklapp om den verkligen blev rätt. Är ofta inte långt bort från att jag fanatiskt öppnar varenda julklapp för att byta ut och göra om och stuva om och fixa till allting igen. Dock har aldrig detta hänt, men i år kan bli första gången. Eller tusan, det är försent.


Mest av allt vill jag ha nyårsafton, just nu.
puss


Kommentarer
Postat av: matilda

åh,mys med pappan,haha!

2008-12-30 @ 22:04:19
URL: http://matildakyosti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0