too late, too late to live.

only heaven loves you now,
please love it back for once.

Nyss hemkommen ifrån skolan, och jag undrar - vafan vill jag göra av mitt liv? Jag har haft så otroligt många olika saker jag har velat bli och velat satsa på, men sedan kommit på att nae, det går inte. t.ex:
Frisör - men då kom jag fram till att det var så svårt att få jobb, och att komma in på den gymnasie-linjen.
Kock - den här gången ändrade jag mig för att det var så dåliga jobb-villkor och så.
Bagare - samma som ovanstående.
Bilmekaniker - men det är inte nog psykiskt utmanande för mig, bara väldigt väldigt fysiskt.
Målare - min rygg skulle aldrig klara av det.
Nu är jag starkt inne på socionom/psykolog eller ngt åt det hållet, men kan inte bestämma mig.
Jag velar mellan bild&form eller media i piteå, arena i umeå (midgårds-skolan) MTI eller vad det då heter i luleå. Högskoleutbildning kommer det ju att bli för mig senare, för jag är fast inställd på att jag ska ta en examena.
Jag vet att jag bara går i åttan och att jag har relativt lång tid på mig att fundera över det men... Nej, usch. 

Stress inför betygen har jag också. Jag har höjt mig i två ämnen, men jag har ändå lite ångest över hur det ska gå sen till hösten i nian. Fan. Jag vet inte om jag kommer att klara det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0